sábado, 14 de noviembre de 2009

Per què no provem el Service Learning?

 El Service Learning és un mètode d´ensenyament-aprenentatge que fa anys que s´aplica amb èxit als Estats Units. Consisteix en implicar a l´alumnat per a que practique a la seua comunitat els coneixemets que ha adquirit a l´aula, de tal forma que es genera un benefici doble: per una banda l´alumne es sent molt més realitzat i motivat al fer servir les seues habitilats en el món real; per altra banda, la societat es veu beneficiada del treball dels joves. 

 No es tracta (o no hauria de tractar-se) de substituir els necessaris serveis públics, ni de realitzar una tasca purament assistencial. Es tracta crear sinèrgies entre els estudiants i la societat en la que viuen. Quina comparació es pot establir entre resoldre una pràctica en un pupitre (per molt que el professor s´haja esforçat en batejar als protagonistes amb noms més o menys graciosos, com ara Severiano Leguleyo o Benito Pleito) i eixir al carrer en busca dels problemes reals del teu veïnat? Qué resultarà més motivador: trobar simplement la norma aplicable al cas de la servidumbre de pas de Severiano Leguleyo o assessorar a una persona coneguda per a resoldre un problema legal i fer el seguiment de la resolució del problema? 

 El primer pas és que l´estudiantat isca al carrer i identifique els conflictes quotidians que els envolten. Seran ells mateixos, amb l´ajuda del professor, els que trien quin tema els motiva més, a on creuen que poden ser més útils els seus coneixements. Segons els professors que ja han experimentat este mètode, el contacte directe amb les persones que confien en els seus coneixements, ha fet que els estudiants vajen molt més enllà d´allò que la pràctica acadèmica els demanava, obtenint resultats molt superiors als habituals. 

 Per què no provar, doncs, el Service Learning a la nostra Universitat? 


 
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario